tisdag 8 januari 2013

Utvärdering Peewee bett.

Nu har jag ridit ordentligt och riktigt på Peewee bettet. I lördags var bara på låtsas.

Och vad tycker jag? 
Splendid!Outstanding! Amazing!

Yes, så exhalterad är jag över detta bett att jag måste ta det på engelska.

Vad tyckte Bella?
Bella måste ha gillat det mycket väl. Hon kastade inte med huvudet, körde ut tungan eller stretade en enda gång. Jag fick henne mjuk och fin i båda varven i både skritt och trav. Galoppen i vänster varv var ju fortfarande inte helt okej, där fanns ingen direkt form att tala om. Men i både traven och skritten accepterade hon bettet fint. Det var riktigt roligt att rida!

Jag blev positivt överraskad när jag egentligen hade dömt ut detta bett. Men nu gillar jag det och kommer att rida på det i markarbetet. Hon blir dock lite för stark på det i skogen och vid hoppningen. Så där får vi fortsätta på gummipelhamet.
Vill gärna prova det kombinerade Nathebettet som Malla ska köpa. Det tror jag kan vara en femetta!

Tid: 45 min.
Intensitet: Mellan - hård. Oskottad ridbana med 10-20 cm snö. Tungjobbat!
Känsla: Tummen upp, nice!

Bella med sitt peewee bett och ett träns ihopplockat av många olika andra träns. Ta ingen notis om det, är ni snälla. Red även med en vanlig, gammal hederlig martingal utan stretch och den upplevde jag fungerade bättre. 

Mitt stallcrew. Kenny som håller ordning på brudarna och ser till att de äter upp sin mat. Gör de inte det, så gör han det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar