måndag 7 januari 2013

Banträning ÖOR - Lårkaka och huvudbry..

Jag tror att jag anses vara ganska impulsiv av personer i min närhet. Spelar vi Texas hold 'em så går jag tamejfan "all-in" på det mesta. Aim high and fall hard, så har det blivit liksom.

Men jag måste erkänna att den filosofin tillämpad på hästar och ridsport är en risktagning size: HUGE. 
Detta fick jag bittert erfara på lördagens banträning. 

Nytt bett - Peewee, inte hundra igång häst och en ryttare på diet. Bra kombo där, eller? 
Detta innebar att scenariot som uppstod var som följer: 

Häst som kunde tas för att vara hög på speed (havre?) och en ryttare avdomnad på neråttjack (LCHF). vilket resulterade i att min kära Bella planterade mig rätt ner i sista hindret i en kombination. Låret före. 

Tjosan hejsan, så var det med det. Näsbränna på den övermodigheten och hemläxa som bestod av... *trumvirvel* ridning, hör och häpna. Riktig ridning. 

Men eftersom att jag är jag, så växlar jag ju ner och drar på. Analyserar, googlar, tänker, surrar... och kommer fram till att - Jag måste börja med NH. Det var helt enkelt därför jag damp i backen. Bella gillar inte mig. 

..... så kändes det igår. Lite bättre idag när hon iaf bet mig i fingret för att kolla om jag hade havre i fickan. Vilket jag inte hade, så då vände hon på klacken som hon alltid gör. Mensåatteeeee. 
Det blir nog bra. Snurra lite lasso och dansa lite indiandans. Är duktig på att dansa, fråga Steffe. Lassobiten är dessvärre oprövad. 

Summasumarum. Impulsiv och öppen för det mesta. En smäll i backen och jag blir religiös. God damn it, tur att jag inte bor i staterna. Då hade jag nog varit mormon vid detta laget.

Tid träning: ca 1 timma
Intensitet: Relativt hård.
Känsla: Grymt missnöjd, men samtidigt en "pånyttföddkänsla". 

På återseende. 
Bella på träningsläger för Maggan Bech-Eriksson på Cape. Sommaren 2012. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar