måndag 21 januari 2013

Erik Berggren träning

I helgen som var så det Erikträning. Och min pliktkänsla trogen så var jag med. Även fast det svider i plånboken. För lite dyrt tycker jag allt att det är.

950 kr för tvådagarsträning. Och om du inte har löst ridhuskort (vilket jag har), så får du betala 100 kr till (50 kr per dag) och vill du ha uppstallning så går det lös på 150 kr.
Så summarsumarum kan ju då bli 1150 kr för en träningshelg på egna klubben.
Jag är ju dock införstådd med att, 1: det kostar att ligga på topp, 2: Erik är en bra tränare och 3: ÖOR måste få det att gå runt. Men det svider ändå. Vi som tränar och tävlar lägger ner så sjukt mycket pengar varje månad på detta. Nog om det.. det får bli ett annat inlägg.


Såhär tidigt på morgonen så känns det som att jag egentligen inte minns vad vi gjorde i helgen. Annat än att jag har en bra känsla med mig. Och att det känns som att vi "har något på gång", jag och kära Bella. Vi har hittat takt och tempo, samt att jag vågar rida henne MOT hindren. Istället för att åka med och låta henne gå "tom". Hon kylde ner sig rätt så rejält och jag fick lägga på skänkeln och vi hittade till slut bra avsprångspunkter på de flesta hindren. Kämpar fortfarande med vänstergaloppen, och då framförallt att landa i vänster och ligga kvar där. Hon vill gärna korsgaloppera.

Jag lägger upp lite filmer, för er som inte var där. Bra övningar, enkla och man kunde fokusera på sits och inverkan. Fick bra feedback. Överlag mycket nöjd och med många nypåkomna trix och grejer att ta med mig till nästa träning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar