måndag 14 januari 2013

Hästtjejer - det rätta virket!

Jag brukar någon gång per månad fråga mig själv: Är det värt det?

Det handlar alltså om hästbiten i mitt liv. Ikväll kom den frågan igen. Ståendes överst på en höbal som stod på en annan höbal. I 25 minusgrader 22:30 på kvällen. Varför göra något sådant dumt, kanske ni undrar? Jo för att vår kära traktor har bestämt sig för att trycka ut kylarvatten och därmed göra sig obrukbar. Därför krävdes det mänsklig handkraft för att försöka fodra de fyrbenta varelserna jag har i min vård på vår gård.

Med hjälp av S firmabil och ihopkopplade spännband så tänkte vi dra en bal till hagen. Denna kyla gör ju att hästarna äter betydligt mer för att hålla sig varma. De hade hö kvar men jag ansåg att det eventuellt skulle bli kärvt till kvällen.

Lyckades vi? Nej. Jag föll tillochmed ner. Tur det är mycket snö.
Jag frågade dock mig själv återigen om det var värt det, ett litet "hästjävlar" slank nog ur mig också.

Livet på ranchen är tufft. Tur att jag är en tuff cowgirl! ;-)
Och svaret på frågan: JA! Det är värt det, skulle inte vilja byta mot något annat. :-)

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar