onsdag 16 januari 2013

När man ha småbarn...Och när hästen skenar

De roliga med småbarn är när man har vänner som ha det likadant
Som igår tex när jag for ut och red, komme inte ut förns, halv 10, och vem träffade man på ute på ridvägen i mörkret om inte Pia, vi sammanstrålade och körde ett rejält pass tillsammans, ja va nog mer slut på än va ruben va, hade ju klätt mig som om de vore -20 och hade väl inte räknad av att köra skiten ur mig ;)

Första galopp delen vi skulle rida så red Pia först, Ruben ha ju aldrig brytt sig tidigare om att ligga bakom, och han bruka jämt bli seg när man rider med nån, men tji fick ja!! Pia satte iväg i galopp, och Ruben fick nog ett getingstick i arsle, tjooff, så stack han iväg, jag slet och drog han i munnen hela vägen från där de är dubbelfiligt tills efter ridskolans sommarhagar, shit va han sprang, och jag drog och slet å fick knappt stopp på han, till slut fick jag stopp, och efter de fick jag han att gå kontrollerat, vette fasiken va som flög i han, jaja, kul å se han på hugget iallafall!!
Och riktigt trevligt med sällskap, hade tänkt rida 1varv men de blev 3st med Pia ( ja de va ju liksom bara å hänga på)

Tröttaste Ruben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar