fredag 18 januari 2013

Blev ingen ridning igår då termometern låg på låga -28. Vilket under natten skulle sjunka till -34. Man kan hålla sig för skratt.

Hursomhavet så fick jag silvernitrat av min veterinär som under strikta restriktioner skulle appliceras på Bellas balltramp. Det skulle hållas lindat hela tiden för att lura kroppen att det bandaget var hud. Fråga mig inte vad som skulle hända sedan, för så långt lyssnade jag inte (ett problem jag har...).


Idag ska jag försöka ta mig ut på en tur. Det är ju trots allt träning i dagarna två på ÖOR. 
Känner mig aningens "avknäppt", inte alls så laddad och förväntansfull inför träningen. Har t.o.m. funderat allvarligt på att byta bort den. Men det var ju exakt såhär jag kände inför förra Magganträningen och då gick det ju riktigt bra. Så vi kör väl på det här... kommer nog vela åtskilliga gånger innan imorgon. 

Lägger in en idolbild på Valder. En inackordering vi har som är en fd. ridskolehäst. Denna fina herre har nått den mäktiga åldern av 28 år. Och han åldras med värdighet! Snällare häst får man leta länge efter, och han ligger mig varmt om hjärtat... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar