tisdag 8 januari 2013

Peewee bett - Bella.

Nu ska jag gå ut och verkligen testa detta bettet. Jag red som jag kanske nämnde på detta bettet i lördags, första gången. På en banträning på 1.10. Smart? Nej, inte direkt.
Efter lördagens praktvurpa så är ju min spontana känsla för detta bettet - Helvetes jävla dynga.
Men jag måste ge det en chans. Jag gillar att det tar så lite plats i munnen och att det överlag verkar lite genomtänkt.


Så jag återkommer med slutgiltiga hissen eller dissen.

Har även gjort ett inköp som kommer att underlätta min vardag med en bettproblematisk häst avsevärt. Då jag  mer eller mindre rider på olika bett 3-4 gånger/vecka så är jag urbota less på att stå och riva i osmörjda träns för att kunna byta. Så det fick bli ett Hööks Hunter träns med snabbclips. Var inne på Dyons träns med snabbclips, men plånboken tyckte att Hööksalternativet var smartare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar