lördag 12 januari 2013

Det är för kallt!

-22 grader ute innebär ingen ridning. För andra dagen i rad. Jag hoppas innerligt att det vänder nu under förmiddagen och kanske bara hamnar på -15-18 grader. Allt under -20 är inte okej, inte på långa vägar. Hur fixar man vettig ridning då?

Dagar som denna hade ett ridhus varit helt okej, men ärligt talat - resterande dagar nej tack!
Jag inbillar mig att vi som inte har tillgång till ridhus har en mer allsidig träning för våra hästar. Vi rider dagligen ut på olika underlag, kuperad terräng och andra naturliga element som jag verkligen tror är det bästa för våra hästar. Men visst, hade jag haft möjligheten så skulle väl ett ridhus vara toppen på alla sätt och vis.

Pratade med en kompis om denna kyla igår. Hon hade ridit ute när det hade varit -28 grader. Det är helt skadat.

Ser fram emot våren och sommaren! Sol, varma sommarkvällar och tävlingssäsong!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar