torsdag 7 mars 2013

Sista lagträningen

Igår var det lagträning igen, den sista innan premiären på söndag.

Det var jag, Anna och Camilla. Annie hade oflyt med en tappsko och Stellas pålle var lite trött så hon vilade. Och Susanne var hemma i skogen! ;-)

Bella har varit varm i höger fram och vänster bak i någon dag. Så jag hade lite hjärnspöken i början. Tyckte att hon sladdade ut till vänster när jag bröt av.
Så jag bad om lite extra uppmärksamhet för att hålla koll på rörelsemekaniken.
Vi red en bana på 9-10 språng. Och då det är full fart med ridlektioner så är det bara på ena sidan vi rider. Alltså 20x40. Nog så trångt.

Vi började runt metern. För att sedan avsluta runt 120.

Jag hade ett leende efter 2 hinder på 1 meter. Hon kändes fin och framåt. Så jag släppte den där känslan på bakdelen.

Och andra rundan gick ännu bättre. Så det var ett bra kvitto för helgens 120 debut.
Som nu inte ser ut att bli av, då jag såg igår på Equipe att det står att klassen är inställd. Det måste vara tre lag för att det ska bli av. Och nu är det bara två: Vi och Sundsvall.
Så jag tror nu att vi slås ihop med södra...? Lite längre resor alltså.

Så nu blir det bara två klasser i helgen: 110 båda dagarna.

Och Bella får sova över. Och det fick jag också då S hade frinätter men det kändes så nära hem och bättre att spara till längre resor.

Ha en bra dag alla! Jobbet nästa!

Lägger upp en härlig bild på min gamla Nix. 19 år gammal valack e.Cockpit som är i sitt livs bästa form. Fina hästen! En Fd. Ridskolehäst för övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar