fredag 8 mars 2013

Dressyrpass Ruben

Idag vart de ett dressyrpass på ridskolan med Ruben, dock med hoppsadeln men vi körde på ändå,
passet gick super, vi hade väl ingen strategi på upplägget, men målet var att han skulle vara avslappnad,
körde samma uppvärmning som på Erikträningen, och de upplägget passar Ruben mycket bra, jag får liksom tag i han på ett annat sätt än om jag rider på de vanliga vis, för längesen red jag på de här sättet också och jag tyck de funkade bra, men på vägen ha ja glidit ifrån de, men nu kör jag på den tråden igen,

När jag hade lyckas få ihop han och få den där gummibandskänslan i handen och kände att jag kunde samla han så provade jag mig på några galoppombyten, gjorde 4st varav 2 vart hyffsat rena, de andra 2 hann jag tappa samlingen och han blev dragandes, men helt sjukt ändå va allt kan bli lätt bara man slappnar av!!...typiskt!!! märkte verkligen idag när jag red hur sjukt mycke jag spänner mig...stackars Ruben.. att han inte har mer spänningar i sin kropp är ju helt sjukt.. men han är ju trots allt världens snällaste häst, och igentligen en fin dressyrhäst, Fasiken också!!!

denna bild fick jag från stella :)




3 kommentarer:

  1. Ja han är verkligen både en superfin hopphäst och dressyrhäst! Sedan har han ju en duktig pilot också:-) vad härligt att höra att du hittat känslan och att det går bra för er igen!

    SvaraRadera
  2. Ja å snart är de dax för dig å mig Emma å träna nån gång, ja behöver nån som kör skiten ur mig ;)

    SvaraRadera
  3. Vaddå köra skit en ur dej, jag brukar ju bara vilja att du ska sitta och åka med...;-)

    SvaraRadera