torsdag 21 mars 2013

Indianer i skogen

Idag var första gången på mycket länge som jag red i dagsljus. Och hur underbart är det inte? Helt fantastiskt!

Det var lite indiankänsla över turen idag. Jag hade mina sköna indianmockasiner, Bella gick på hackamore (förvisso lindat i en väldigt ontaurlig neonfärg), och så skippade vi schrabraket och körde med mattespadden direkt mot Bellas rygg. Plus helskodda ridbyxor och iPhone med grym musik.

Precis som en indian, right?

Vi bor ju i en väldigt naturskön del av Örnsköldsvik. Det är skog och framförallt berg så långt ögat når. Och vi bor alldeles nedanför det berömda Rutberget dit folk vallfärdar för att åka längdskidor. Så jag bestämde mig för att ta en tur dit upp.
För att komma dit så måste man upp för ett berg, ett relativt brant berg. Det går ju dock en bilväg dit, men det ska jag inte prata så mycket om för då tycker ni inte att jag är så indianig längre..

Drygt 1,2 km är det uppför detta berg. Och jag och Bella galopperade säkert 1 km av denna. Och väl uppe så fanns det energi kvar i hästen! Så vi sträckte ut alla muskler på dagens ridtur och tog i rätt så bra.

Skön tur var det iallafall! Hoppas att jag kan göra fler såna här turer. Det är ju verkligen en energiboost.

I övrigt är stallet klart, bara att ta in hästarna ikväll. Så nu ska jag iväg och inhandla löparskor! Woop, woop! Nu är marken snart bar och då kan man börja springa, har längtat! Så ge mig några veckor i de skorna så kommer jag och Bella vara supervassa på tävlingsbanorna i år! ;-)

Dagsfärsk bild på Britta med dryga 100 dagar kvar. Och på lilla Trickie som myser i hallen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar