onsdag 6 mars 2013

Livet på landet & i stallet

 
 
Livet på landet & i stallet är det bästa.
 
Det är mycket som måste fixas, det är rundbalar & hökörning hit, skottning dit, allmän service & underhåll av allt möjligt. Det är ju då det är tur att man har en stalldräng och i mitt fall en vid namn Marcus :)
Igår var det spån körning som stod överst på listan, och varenda gång förundras jag av att han aldrig gnäller om att jag ber om hjälp, det enda han säger är att jag ska vara ute i god tid så han kan planera in det och.. ja alla som känner mig vet att det kanske inte är min starka sida.
Men men denna gång var inte som andra gånger, för nu hade Jag varit ute i god tid och "ställt för mig" som Marcus alltid tjatar om att man ska göra!
Och jisses vad smärtfritt allt gick, Vill inte gärna erkänna att han har rätt men nu bjuder jag på det!   
 
 
 Bästa Lasse som alltid så snällt ställer upp och kommer med lastbilen fullastad & framkörd till porten.

                                                                     Mackan där han trivs bäst i traktorn

                                                                  Klart för denna gång




                                                                

1 kommentar: