fredag 15 mars 2013

Alive!

Jag bokstavligen dog nästan efter helgen. Och blev sängliggande först igår i något som verkade vara magsjuka sen började det likna lunginflammation(!). Men idag är jag pigg och glad igen!

Bella fick en lång vila efter helgen, hela 4 dagar. Jag önskar så innerligt att jag hade en medryttare eller någon som ville rida någon gång i veckan. Men det är inte så lätt att få tag i på landet...
Och det förstår jag. Men på -90 talet så spelade avstånd och avsaknaden av ridhus ingen roll. Då var vi glada för att få leda en häst tio meter över en gårdsplan.
Vi hade lite lägre krav då, eller hur Malin? ;-)

Nu är det träning på söndag för Maggan och nästa tävling är om två veckor i Umeå.
Så fram tills dess ska jag hitta ett bra tempo och stärka galoppen lite. Det var sisådär med det i Umeå.

Ska även prova lite nya bett för hon har nu blivit lite "van" med pelhamet och då biter hon tag i det och drar. Skulle vara schysst att kunna göra en förhållning.

Sen vill jag ha vår. Nu. Trevlig fredag på er!

Nathebetten jag har funderat på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar