onsdag 27 mars 2013

Magganträning och Mylerbett

Snabb uppdatering nu innan sovtime.

Hoppträning ikväll för Maggan, genrep innan Umeå till helgen. Hade med mig både Bella och Tara ner. Linn slöt upp på ÖOR. Sen lyxade vi till det och lämnade kvar brudarna över natten, dels då det blev så sent men även för att få till ett riktigt bra ridpass till innan helgen. Det blir dock en riktig noggrann dressyrryttare som ska trimma Bella imorgon: Brittas gamla ryttare Victoria är hemma från Göteborg över påsk. Så då passar jag på att utnyttja henne lite och få min häst väl genomriden!

Så jag plockar upp brudarna vid 16 när jag slutar jobba och tar hem dom.

Träningen gick bra. Lite banträning med tanken att göra plats för sig och förbereda bra vägar. Red på ett mylerbett som var 3 delat och ledat. Gick ganska bra. Var orolig med huvudet på marken men supercool och fin över hinder. Hmm... Tåls att analyseras lite.
Ska nog höra med Moa om jag får låna det i helgen.


BRITTA.
Vågar knappt skriva detta, men Hon blöder mindre (knappt något!) så jag är smått hoppfull. Känns overkligt att det skulle gå vägen. Men jag hoppas. På bilden ser ni hur hennes svans kan se ut. Jag vågar knappt gå ut på morgonen längre, så Stefan får gå och kolla i Brittas box innan han åker på jobbet. Usch, snabbspola 80 dagar nu!

Godnatt på er!



1 kommentar: