söndag 17 mars 2013

Fix och trix

Idag har varit en riktig fixardag. Har mockat ur och fyllt på ny halm i hallen, och som vanligt i skydd av mörkret ;-)
Fick åka skopa och gafflar idag, ungefär samma känsla som på tivoli. Ungefär.
Om man bortser från hästskiten jag tippade ner i när traktorföraren svängde för snabbt och halmkakan jag nästan fick i skallen.

Vi hade bara en öppnad storbal halm kvar så vi tog gafflarna och balanserade ut dom ur ladan. Och då fick jag agera spännband (se bild). Så där stod jag på traktorgafflar 1-1.5 meter upp i luften och klämde ihop 4-5 kakor halm. Med de där nya indianmockasinerna jag har fått (UGGs) så var jag måhända moderiktig men inte på något sätt säker. De är hala som F-N! Så jag var som tvungen att knipa åt med tårna som en liten apa runt gafflarna. Halmen föll isär ändå.

Men kul hade vi! Och hallen är ren och mysig igen!

Tog en tur på Bella också. Månsken, norrsken och bra musik! Hoppas att mina grannar inte hör mig när jag sjunger! ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar