lördag 9 mars 2013

Polarkyla!

Vaknar till ett vinterland som glimmar och gnistrar. På minus 26 grader. Känns fantastiskt skönt att stå och packa transport och allt som hör till idag.

Lite lyxigt med sena starter kan jag känna. Sitter och dricker kaffe medans barnen har disco på övervåningen.

Det blev lite hektiskt igår. Och det var ju kanske tur så jag fick bränna bort alla chips.
När jag skulle ut och packa så hittar jag inte hjälmen. Någonstans. Inser tillslut att jag måste ha glömt den på Öor i onsdags
Lite panik och 30 sekunder senare så sitter jag i bilen på väg till svedjeholmen i 189 knyck. Var ganska säker på att den inte skulle vara kvar där jag la den på bänken vid spolspiltan.
Då jag är lite "husrädd" så var jag tvungen att ta med mig Malin. Så hon fick så fint släppa allt hon hade för händerna denna fredagskväll. Med på äventyret blev även Valle.

Efter många om och men så hade vi nyckel och var på väg in i stallet. Hade hyfsad puls vill jag lova. Det hade känts rent ut sagt förjävligt om hjälmen var borta pga min tankspriddhet (Malin hävdar bestämt att jag bara är allmänt slarvig och obrydd). Lyckan när jag ser att hjälmen ligger kvar på bänken. Och min betforhink är kvar också! Dock utan betfor. Men vet ni vad! Det bjussar jag på! Tycker det var en bra deal, att någon valde betforn framför hjälmen (vilket de bokstavligen måste ha gjort då hjälmen låg i hinken, så de har alltså lyft ur hjälmen och tagit betforn istället). Bra! Kommer aldrig att ske igen.

Så det var den uppladdningen och komma i säng tidigt kvällen. Nu är jag på väg ut för att  packa klart, åka och handla kraftfoder (bra planering!) och göra klart. Får med mig Steffe ikväll. Ska bli spännande att se vad han har för nerver. Han kanske är vad jag behöver på tävlingar? En lyckomaskot. Eller så blir han ett irritationsmoment ;-)

Imorgon får jag upp mitt dreamteam. Moa erbjöd sig att följa, vilket jag inte tackar nej till. Kan behöva hennes rutin och lugn imorgon. Sen kommer ev. Malla på eftermiddagen och hejar. Det blir roligt.

Japp, håll tummarna ikväll för mig och Bella!

Ha en bra dag!



4 kommentarer:

  1. Lycka till i helgen Karro!

    SvaraRadera
  2. Ja ja tyckt du kan va lite slarvig, nästan så du är mer slarvig ju dyrare grejen är ;) men ja hoppas Moa håll koll på dig på söndag så du få hem alla saker från Umeå ;)

    SvaraRadera