tisdag 5 mars 2013

Jag är vek.

Jag lider fortfarande av sviterna efter söndagens träning. Men så sägs det att andra dagen så är träningsvärken som värst. Sen berättade min kära S lite mer ingående om vad träningsvärk EGENTLIGEN är. Muskelfibrerna går av. Det är därför det känns som att man blivit totalt sönderslagen. Att visualisera just detta - att musklerna går sönder,det känns vidrigt. Då gör det ändå ondare.
Det känns så lägligt att ha denna träningsvärk dagarna innan säsongens första tävling.. NOT.

( När jag läser igenom detta  inlägg en gång till innan publicering  så skäms jag över mig själv. Vad är jag för vekling, egentligen? Pinsamt. )

S har tagit in hästtransporten i garaget för en liten check innan det är dags att börja åka på allvar. Och tur var väl det. Det fanns lite grejer att åtgärda och det är fantastiskt skönt att veta att grejerna är hela och riktiga! Då har man en sak mindre att tänka på när det är dags att åka och träna/tävla. Letar även tävlingsskåp för fullt. Det är så tråkigt när man ska köpa lite större grejer  och bor i Norrland, frakten kommer ju nästan upp till halva salupriset. Allt blir så dyrt. Och det är ju ganska schysst att kunna åka och hämta hem från en butik, men det är väl bara att glömma här uppe.

Pga min oerhört dåliga fysik (läs svaga lårmuskler) så blir det ingen ridning idag, det får blir lite longering. Tror inte att Bella blå mår dåligt av det heller. Imorgon är det sista lagträningen innan premiären i helgen.
Har nu bokat boxplats lördag-söndag, så Bella får sova över uppe i Umeå och ta det lite lugnt. Själv åker jag hem. Jag kommer att rida 110 på lördag och 110 på söndag och ev. lagklassen sen då beroende på vem vår lagledare plockar ut. Vi har en junior, youngrider och en senior (140 ekipage) som är givna i laget, 4:e ekipaget kommer att väljas ut dagen innan. Varje lag ska ha en YR och en JR. Och vårt 140 ekipage, det säger sig självt att de är givna.

Såhär ser det ut:


Ett lag i ridsportallsvenskan ska bestå av fyra ekipage, varav minst en junior (under 18 år) och en ung ryttare (mellan 16-21 år). Första omgången går över hinderhöjder på 1,20 m och de två resterande omgångarna går över 1,25 m. I alla omgångar rider lagens juniorer över 10 cm lägre hinder.
Örnsköldsviksortens Ryttarklubbs lag består av (inklusive reserver):

Stella Wannberg – Rietorchis (Junior)
Annie Jakobsson – Graphic (Ung Ryttare)
Anna Jadelius – Caruzo (Senior)
Karoline Bergström – Sabella (Senior)
Susanne Fälldin – Staffan Probe (Senior)
Camilla Granberg – Landomera (Senior) 

Så det blir spännande. Men jag hade önskat att jag hade lite mer kraft i mina stackars - snart 30 år gamla - lår. Men det är väl som de säger: Smärta är svaghet som lämnar kroppen. Fy fan vad stark jag måste bli efter detta. 
Hittade ett schysst citat som jag tänkte ta med mig fram till helgen:

"Doubt kills more dreams than failure ever will"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar