lördag 23 mars 2013

Jag har tur jag

Jag har tur det är hästar hästar & åter hästar för hela slanten.
Nu är det lång recap om vad som hänt under min radiotystnad här på bloggen.

Då Malin för ett antal veckor sedan hade lämnat hästlivet, för en stund uppe i fjäll landet så fick jag äran att låna finaste Ruben på hoppträningen.
Ååå vad det var roligt, alltid lika roligt att få rida denna välridna kille. Och alltid lika positiv på nya uppgifter precis som Malous Zacco som jag också har turen att få rida ibland.
Det är ju med en sån vilja på hästarna man känner att ingenting är omöjligt.
Träningen började med att vi skulle rida med korta stigläder och galoppa Bad idea!
Att göra på Ruben innan han had rastat av sig. I vanlig Ruben anda så kosparkade han till mot sargen så stigbyglarna slog in i magen som in sin tur medförde brallningar och flertalet tvärkast och på nåt vis lyckades jag sitta kvar.

Efter det så flöt allt på och samma känsla som Malin fick då hon red min Cyrano fick jag då jag hoppade Ruben, lyckorus!
Tack så mycket Malin för lånet & förtroendet att hoppa finaste Ruben :)

Har ju även glömt att skriva om Erik träningen som passerade för flera veckor sedan.
Där Cyrano hade tränings debut och var så duktig!
Tyvärr gjorde Cyrano sig illa efter träningen så han är under igångsättning nu, så vi får se om det blir nån träning i april.

Men jag hade även turen att få vara med och träna Vanilla både lördag & söndag.
Vanilla Skye är Caroline Lundgrens fina 5 års sto (Carland-Beach Boy). 
Hon är Eije & Else Angermunds uppfödning (samma som Cyrano) och kom till mig samtidigt som Cyrano, tanken var att jag skulle rida in henne åt Eije & Else, då dom hade haft henne tillsalu men inte fått hon såld. Men som vanligt om man vill få någonting sålt så ska man ställa det här på ranchen, då försvinner det inom nån vecka :) och i Vanillas fall har hon inte kunnat fått en bättre ägare än Carro, dom är så fina tillsammans.

Hade lyxen att få rida Vanilla på instruktörs kursen för Lotta & Sylve (Jump Club on tour).
Två mycket lärorika dagar med clinic först på måndagkvällen och sedan kursen på tisdagen.Vanilla skötte sig toppen och även om hon visade sig från sin riktigt "stoiga" sida så ger hon en så fantastisk ridkänsla.

I veckan så fick jag äran att få hjälpa Malou & Zacco eller fick och fick jag tog mig friheten att fråga om jag fick inflika en sak och sedan var det kört då kunde ingen få tyst på mig.
Kan inte hjälpa det, men det är så ootroligt roligt och lärorikt att få stå på backen och hjälpa till & den glädjen jag känner om någon vill ha min hjälp går inte beskriva för jag tycker att det så jäla skoj, det är nästan lika roligt som att rida själv :)


 
Cyranos första träning februari 2013


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar