fredag 22 februari 2013

Självförtroende boost...

Efter att tags dipp när de gäller självförtroendet att rida så så har jag äntligen fått mig ett skutta framåt, inte riktigt att man känner sig att man blivit bättre men jag fick en liten glädjeboost...

Räddare i nöden va Moa, hon råkade vid ett litet tillfälle i telefon nämna att cyrano behöver ridas och att hon är sjuk... Tog sisådär 40min då hade 2ungar fått mat, mamman mat, och saker packade och vi satt i bilen på väg till moliden.. Mot äventyr...

Eftersom man är sån stjärnryttare så fick man hästen framkörd, dvs iordninggjord,...
Sagt och gjort, upp på hästen å iväg, shit va roligt de va, fasiken va jag saknar unghästar... Och cyrano va en klippa, super trevlig lite prick men det visste jag ju sen tidigare, red runt med ett smile hela tiden, och i ena galoppen så kände jag hur roligt han tyckte de va eller så tyckte han de va roligt för att jag tokskratta,

Är otroligt lycklig att jag fick förtroendet å få rida fina cyrano, de är så roligt att rida andra hästar än sin egen, så nu vart man inte alla sugen på att köpa en ny...

Kolla in... Hur söt är han inte, han ha ett Ruben ponny huvud...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar