söndag 10 februari 2013

Mål mål mål mera mål


Det var ett tag sedan jag hade ett tydligt mål för mig själv som ryttare.
I fredags så skulle jag åka iväg med min ädla springare till ridhuset för första gången men det var något som inte stämde. Pirri pirr i magen!! Det var längsedan jag var så nervös över något. Hade planerat allt in i minsta detalj så inget skulle kunna gå åt pipan.
Jag hade tom involverat min kära sambo i detta projekt. Nu kan man tycka att det inte är en stor grej att lasta hästen så han får åka i transporten själv och sedan rida.  I vanliga fall så skulle jag hålla med men inte i fredags.

Lastning med allt vad det innebär är en av många sakerna som jag hyser stor respekt för, det är i mina ögon ett av det mest riskfyllda momenten som vi gör med våra hästar. Och nu så var det då dags för min egna ”bebis”. Jag vet inte vad det var som gjorde mig så nervös, och allt gick strålande så när vi parkerade på stallplan på Öor så blev jag mig själv igen.

Han skötte sig fantastiskt min fina Los Cyrano, han är verkligen en fantastisk häst.
Sedan på kvällen åkte jag in för att kolla på Malin, Karro & Sofie då dem tränade.                             Satt koncentrerad på läktaren och iakttog dessa duktiga ryttare, då dem målmedvetet red övning efter övning.         

När jag på hemvägen satt & funderade i bilen så slog det mig att:
Jag måste sätta upp ett mål för mig själv, inte bara för hästen & mig tillsammans utan ett eget mål för hur jag ska utveckla min ridning. Det är det som har saknas och bit för bit suddas ut och glömts bort under de senaste åren på grund av "motgångar" & svikande självförtroende.

När man stöter på ett hinder i hästbubblan man lever i så är det ju upp till en själv att ta sig i kragen och ta tag i problemet. Så i mitt fall så gäller det att försöka boosta upp självförtroendet och ta hjälp för att kunna jobba mot mitt ryttarmål, för ett sådant har jag inte haft sedan Athena tiden.
Vad är nu mitt mål, det behåller jag nog för mig själv ett tag till :)


En film på Athena & Jag, som Annelie klippt ihop, Annelie fyller dessutom år idag så Grattis till dig bästaste du :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar