söndag 24 februari 2013

Dag 1 Erikträningen.

Sitter med kaffet i soffan och tittar på "Händige Manny". Uppladdning ala mammastyle. Strax före 12 ska vi börja lasta och åka till Öor och dag två av Erikträningen. 13:15 rider vi idag (jag,Malin och Moa) om det finns någon som är sugen på att glutta.

Idag får jag även med mig en stallkompis - Linn och Tara. De rider i samma grupp som oss, så det blir ju smidigt att samåka.

Träningen igår gick mycket bra! Jag kände att jag kunde sätta lite press på både mig själv och hästen. För mycket press, fick jag höra. När hindren höjdes så spände jag bågen 5 snäpp istället för 1. Bella hoppade åter igen utan anmärkning trots det höga tempot. Och felen, som Erik uttryckte var små nyanser idag, var just mitt felval av tempo. Vilket jag är medveten om.
Erik tyckte att allt var mycket bra och att vi hade gjort stora framsteg sen första träningen i oktober. Det var roligt att höra!

Så idag fortsätter vi med mer banhoppning. Hoppas jag har någon som kan filma.

Ha en bra dag i solen!

Bella står och ropar på Ruben när jag gör i ordning henne innan träningen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar