torsdag 7 februari 2013

Kosta ligga på topp..

alltså helt sjukt, allt funkar men de kan vara jäkla bök med barn och häst
Allafall igår berättade karro att hon skulle fara in och rida på morgonen, och tyckte att jag skulle hänga på med barn och häst, kan ju vara svårt att få till eftersom jag inte vill gå med både vagn och häst samtidigt, men de löste vi smart genom att jag gjorde iordning Ruben (utan att tränsa och sadla) åker bort med Novelia och lämnar hon på ridskolan i vagnen men Karro och stefan (stefan komme dit för att vara barnvakt åt kalle å då passade jag på att "råka" komma med Novelia, haha.. åkte hem och hämtade Ruben, och började rida, '
Passet gick super, körde samma tänk som hoppningen, mjuk hand och låta han gå med huvudet vars han ville och VÄNTA!!!  i ca 80% av passet gick han emot, va framtung och lång, men jag började känna svaga ögonblick att han skulle kunna tänka sig slappna av, släppte vilket som inte min röda tråd utan försätter på samma vis och på slutet fick jag till han i galoppen i ena varvet, men han vart rätt så framtung när jag inte bar upp han i handen, men tids nog kommer de bli toppen

känns så roligt att rida nu när man har nåt att jobba med, tidiagre ha ja bara ridit och ridit och inte vetat hur jag ska lösa de, men nu, nu är jag taggad för varje gång

Sen hade jag sån tur att Pia komme dit så när vi gick hem så styrde jag hennes vagn plus bar mitt babyskydd med Novelia i, medans Pia tog Ruben, kan ju säga att de gick himla smidigt, dock va de jävligt tungt, men va gör man inte för att få rida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar