söndag 10 februari 2013

Fredagshoppning...

I fredags vart det träning för maggan istället för på söndan, jag visste att tiden skulle bli tajt, men skulle allt klaffa så skulle vi hinna, men självklart så gör de ju inte de, 16,50 kommer en lastbil på andreas jobb så han fick lov att jobba över så jag hann inte ut och fixa hästen, utan måste då vänta på mamma som skulle komma å vara barnvakt till Novelia för andreas och Julina skulle åka på hockeyn,
Sagt och gjort, mamma kommer 18,15, snabbade mig att amma Novelia bytte blöja för hon bajsade, klädde på hon och ner i vagnen, klockan va då 18,45, snabbt som attan ut i stallet och fixa hästen, ringde karro och berättade att jag nog kommer bli sen, tur jag har karro som va där och visste att jag skulle bli sen och kunde berätta vars jag höll hus nånstans om dom undrade, himla smidigt de där med hästkompisar som man umgås med och tränar i samma grupp å allt,
Sagt och gjort, snabbade mig dit, fick lov att instruera mamma vars hiss och sånt fanns, upp komme hon allafall som tur va, snabbt upp på hästen och börja rida,
Träningen hade börjat så jag blev sen, så de va ju lite stelt i rubens kropp från början av passet eftersom jag inte hade värmt upp han så mycket, men de gick ju de också,
Nu hoppas jag träningarna fortsätter på söndagarna så man slipper den där att strula och bli sen, de är ju så himla svårt att kombinera ammande barn och hoppträning, de är ju inte direkt så jag kan amma Novelia flera timmar tidigare utan jag måste ju alltid göra iordning ruben först sen precis innan jag far måste jag snabbt in och amma, för hon kan hålla sig i max 2 1/2timmar och man är ju alltid lite rädd att hon kommer bli hungrig när jag är borta,

Ja de är ju himla svårt de där, vill ju så gärna träna och försöker verkligen få ihop de så de funkar, men trots allt Novelia är bara 10veckor gammal så ibland bli de tokigt och jag blir sen, men vi få väl se hur de bli nästa block om jag kommer kunna fortsätta träna om de funkar med Novelia och om jag hinner, annars få jag ta ett break med hoppträningarna och köra igång sen när Novelia blir lite större och klarar sig längre utan mig

1 kommentar:

  1. Det måste ha varit första gången som du var sen! Det brukar ju vara min uppgift att vara d ;-) Jag tycker att du gör det jättebra som hinner med allt & du vet att behöver du hjälp så är d bara att ringa.

    SvaraRadera