fredag 8 februari 2013

En nykomling i teamet!

Efter lite strul och bök så är det äntligen träning inbokad för Maggan Eriksson-Bech ikväll. Vi är 5 ekipage som skippar allt vad Gladiatiorerna, chips och dipp samt fredagsmys heter. Vägen mot toppen är lång och hård.. eller hur är det nu? (De flesta av oss kommer nog att kompensera det vi missar under träningstiden med en rejäl dos slisk när man kommer hem).

Jag är lite extra förväntansfull då ytterligare en häst från vårt stall ska vara med. Ett jättefint sto e. Akribori, f. 2005. Superfin häst! Positivt sto med en uppsyn som är guld värd! 
Ägaren har fått en ryttare på henne som ska rida och träna den. Och jag tror att det kommer att gå superbra! De är lite av en "match made in heaven". Så det blir spännande att se vad det blir av det ekipaget. Succè tror  jag! Så jag hoppas att Anna och Linn hänger med oss ut och tävlar nu i vår och sommar! ;-)
Snygg kuse! (Tara)


I övrigt så är det bara bra på gården. Har ju världens snuttigaste hästar här. Framförallt lilla Trickie, han är ju en sweetheart utöver det vanliga. I love him! Om han kunde så skulle han krypa upp i mitt knä i hagen. Jag brukar sitta där och gosa med honom på kvällarna när jag hämtar hö. Har aldrig träffat en mysigare häst. Han är mer som en hund. 

Britta är surare än vanligt. Vilket följer mallen för hennes dräktigheter. Bits och fräser åt alla håll och kanter. Så det är bara att hålla i hatten när man är i närheten av drottningen. Be om ursäkt för att man stör och mata henne med stora portioner, annars är du rökt. Big time. 
Men jag älskar henne ändå! Mitt stora hjärta. 

Har även fått hem mina nya stövlar och jag måste säga att jag fick lite samma känsla som när man 13 år gammal fick ett par nya Buffalo kängor eller FILA skor. Lite sådär äckligt lycklig över en pryl. Uscha... 

Uppdatering ikväll om alla 3 medverkande hästar från vårt team: Bella, RubenBuben och Tara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar