lördag 2 februari 2013

RYMMARE!

Ibland önskar jag innerligt att jag hade en häst. En endaste liten häst att ta hand om. Och gärna ett medföljande hovstall som var 1000 kvm stort, allt för denna lilla prutthäst.

Så är ju inte fallet nu då.

Jag brukar gå ut till stallet när jag har lagt barnen, vilket innebär att jag snörar på mig moonbootsen runt 19:30 snåret. Så även igår. Planen var lite omvänd då stallet var upptaget för klippning av häst. Så jag fick vända upp och ner på väl invanda rutiner: Börja med ridningen, avsluta med mockning och däremellan intag.
Sagt och gjort. Fick be min hästkarl om hjälp att hålla Bella utanför stallet medans jag gjorde ordning henne.
När allt är klart och S har kastat mig upp och nästan över hästen och jag är på väg att skritta ut på uppvärmningsrundan så ser jag tre älgar komma joggandes på skogsbilvägen.

"Vad i hela...??" Det är allt jag hinner tänka innan jag inser att det är alla valacker som stod kvar i hagen som bestämt sig för att göra stan en fredagkväll som denna. Sagt och gjort, någon hade fått offra sig och trycka sönder ingången och bana väg för sina vänner..

Så det var bara att hoppa av och ställa in Bella. Som tur var så hade Steffe inte hunnit gå in så med lite gott samarbete så fick vi tillbaka dem in i hagen. Så nu är strömmen på igen, trots att den mest troligt inte ens går 1/4 dels bit runt hagen.

Idag blir det jobb sen födelsedagsfix och SEN ska jag fortsätta där jag och Bella slutade i förrgår. Ser fram emot det, för det är så sjukt roligt när man känner att det funkar det men ber om och att hästen verkligen samarbetar. I love it!

Har inte så mycket vettigt att skriva då det inte har hänt något världsomvälvande så håll till godo med lite bilder på några av de fina hästar vi har haft i vårt stall...

Detta var första natten vi tog in hästarna i stallet. Då stod Paula (e. Burggraf - Concorde? ) här hos oss, det var en fin häst!


Och här har vi en mycket fin unghäst som stod hos oss ett år. Ett sto e. Calido - Orlando. Samt en av alla tusen islandshästar vi har haft.. 


Och här är min finaste, fina på semin i somras. En sån här häst får man once in a lifetime (Bayron - Warrigal).


Steffe berättar för brudarna (Britta och Paula) att man måste lyssna på matte annars blir hon sur. Båda vägrade komma när JAG skulle hämta dom i hagen, men kom så glatt när HAN hämtade dom. Epic fail. 


Och kära Heaven. Första gången jag testade henne. Hade ingen aning om vad hon varit med om, vad hon kunde och hur hon skulle bete sig. Så hon var väl insnurrad i linor, träns och grimma. Fin häst, synd att hon inte fick vara kvar så länge (fullblodssto E. Troon). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar