söndag 10 februari 2013

Magganträning!

Men det finns ju dagar som väger upp det mesta bajsdagar. Det är ju dagarna när hästarna bajsar hallon, luktar som en Barbie och ser ut som en porslinsdocka. Good times! Men de dagarna finns ju inte. Då får man hålla till godo med de dagar som är bra i hästmått mätt.

Träningsdagar. Yeah baby!

Träningen i fredags var bra, riktigt rolig och micklig. Iallafall för Bella som hade vunnit varenda quickstep tävling hon någonsin ställt upp i om hon hade varit människa. Hon som far och flaxar med sina ben som en kolibri flaxar med vingarna. Den tjejen får det lite kämpigt på gymnastikhoppning. Då blir det steppigt!

Men jag hade en bra känsla mellan hinder och på marken, det var skoj! Men vänstervarvet är som det är fortfarande. Maggan hade dock en Aha!-grej som jag skulle göra efter hinder för att få henne att ta rätt galopp och balansera upp sig. En Aha!-grej för folk på marken. Inte för mig. För jag är ju som en jävla trasdocka hög på speed ibland alltså. Sittandes i en hammock på en annan planet så gör jag inte så mycket nytta när det gäller att lyssna och ta in.

Hursomhaver så skulle jag ställa henne till höger när vi landade i vänster varv och på så sätt tvinga in det där högra bakbenet som hon vispar runt därbak. Och tydligen fungerade det, även fast det kändes som att jag var på väg ur sadeln voltigestyle! Pia frågade efteråt om jag fick en Aha!-upplevelse....? Ehum, alltså hur tänkte du då, frågade jag? Jag har så fullt upp med att göra som jag blir tillsagd att jag inte märker vad jag gör. Eller nåt sånt. Jag skulle behöva jobba med min koncentration och fokus. Fan, det är viktigt att vara med. Jag är  inte alltid det. Kan bli mitt fall.



Filmer hittar ni på både mig och Malin på min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/karolinebergstrom?feature=guide

Alla bilder och filmer är tagna av gubben-i-lådan: Marlene Tillqvist  (Klicka på namnet för att komma till hennes blogg). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar