söndag 7 april 2013

Erikträning Ruben

I helgen ha de varit erikträning, andra gången för mig att vara med,
gamblade lite och valde efetr många om och men det kombinerade bettet, just för att han den senaste tiden varit så framtung och svår att påverka, och jag vet att han går super med det ute men när jag rider inne så står han emot lite,

Lördan gick super, vi tränade på raka linjer, och de är väl de som är min styrka, raka linjer, så mycket beröm fick vi, exemplariska linjer, kändes som en självförtroende boost, och de behövde vi verkligen, när hoppade vi en liten bana, där krävdes de MYCKE ben, och självklart så hänger inte mina ben med..ska tränas på!!!

Söndag gick bra också, vi började i ett bra tempo, men vi gick snabbt över till banhoppning och där orkade väl inte riktigt jag rida så mycket med benen

Hemläxan är att få han mer taggad och "vild" mera ben, och kvickare måste han bli, men han tyckte han såg trevlig ut med kombinerade bettet och de jag själv fick en bra känsla, känns kul att rida utan att de känns som man håll på att bryta ihop för man måste rida för brinnande livet..

Nu är jag TAGGAD på att hoppa, ja vill hoppa mera.. fler hästar.... de skulle funnits nån ridskola där man kan rida på nån slags ridskolehäst och hoppa..jag behöver mera språng i kroppen nu när jag är på G,  fan också, nu skulle man bott i nån storstad när de kryllar av tränare och hästar..

1 kommentar:

  1. Du kan låna River att hoppa med också. Mera språng i kroppen ;)

    SvaraRadera