måndag 15 april 2013

Dåligt underlag..

Vi var in på ridhuset igår. Ett ridhus som mer kunde jämställas med en parkeringsplats. Så hårt var det i backen där. Med ett underlag som redan är dåligt så blir det inte bättre efter en dags körtävling där, tyvärr.

Så planen på att hoppa en mindre bana kändes inte aktuell. Så vi ställde upp 3 hinder (Malin envisades med att trava upphöjda cavalletti, vilket varken Bella eller Rita tyckte var nödvändigt. "Holländare" suckade Malin.)

Hursomhaver så blev det inte riktigt som planerat. Vi fick mest rulla på samma hinder och utesluta snävare svängar. Men vi tog några språng på en oxer som låg på 120 och det kändes bra. Det tar ett tag att hitta rätt takt och tempo men när man gjort det så hoppar hon fin-fint! Jag kommer ofta i ett slags undertempo som jag sedan höjer upp för mycket och sedan kommer jag på att det är något däremellan jag ska ha och då funkar det bra.

Så det var tråkigt att åka in en söndagskväll med förhoppningarna om att kunna tävlingsmatcha lite och det visar sig att underlaget inte duger till att hoppa överhuvudtaget på. Det är tråkigt för oss som bor en bit bort att mötas av detta. Vi åker långt, vilket tar tid i sig och för att inte tala om familjebiten vilket blir starkt lidande av detta... :-(

Men så är det. Träning för Maggan på onsdag. Sen Sundsvall på söndag. Tills dess? Rid i regn och rusk på leriga vägar! Mmm... det är underbart!

Sen om det finns någon (Malin, Moa och Pias karlar?!) som läser detta så ser ni till att infinna er på mitt jobb på Övik Marina idag mellan 12 och 19. Så får ni se lite andra fräsiga hästkrafter!

GE MIG SOMMAR NU, PRONTO!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar