tisdag 21 maj 2013

Back in business.

Nu var det länge  sen sist och jag gissar att hälften av de som en gång läste har hittat mer intressant läsning på annat håll! :-)

Såhär ser det ut hemma i mitt stall för tillfället:

Bella är fortfarande knackig och ofräsch. Hon är inte helt hundra i bogmuskeln i vilken hon hade fått en bristning. Så vi ska fortsätta skritta och massera. Jag bokade in en ny tid hos PH vet på tisdag till veckan. Jag hoppas dock att jag har fått ordning på det innan dess. Lite mer massage ska nog göra susen!
Har även fått rådet att köpa arnikagel att massera med. Fler tips mottages tacksamt!
Så det blir inget Kramfors för oss, mest troligt. Jag hoppas innerligt att hon är okej innan hemmatävlingen i mitten på juni.

Britta är det full fart på . Igår galopperade vi backar i sommarhagen och hon har ett jäkla flow den där hästen! Imorgon ska jag ha med henne på hoppträningen, tänker givetvis kliva av innan den avancerade hoppningen börjar, men uppvärmning och bomövningar ska hon få vara med på. Så det blir mycket spännande att sitta på henne och se hur hon beter sig. Hon är ju verkligen Bellas kontrast och det hade varit fantastiskt roligt att se vad för hoppehäst det hade blivit av henne...
Vem vet vad som händer? ;-)

Sen har jag en annan grej på gång också, EVENTUELLT... ska se under dagen hur det blir, känns lite spännande men jag har lite att arbeta igenom här hemma först för att det ska "godkännas". Faller nog inte i så god famn hos Mr. Bergström! Men det gör ju däremot jag så han har svårt att säga nej till lilla frugan! ;-)

Vi har nu fått våra fina lagjackor som blev en liten törn på självförtroendet. Jag som tyckte att jag gått ner så mycket i vikt var dock inte liten nog för dom, eller så var storleken för liten och jag för stor eller så var det fel i storlekarna eller fel på mig eller ja... så blev det bra som det blev! Supersnygga iallafall! Lite korta som ni ser på bilden, och JA det är dom för jag är inte lång. Men man krymper ju tydligen med åren så när jag är 58 bast sitter den nog som en käftsmäll! ;-)


Britta i full mundering - Ut och träna! 
Bella skev och vind som hon är
Tittut! Sommar nu, och fönstergaller bort! 
Britta, ser bättre och bättre ut i kroppen, fina fina hesten!

Ha en toppendag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar